Koupě nemovitosti se pomalu blíží ke konci. Na řadu přichází podpis kupní smlouvy. Kdy je potřeba úřední potvrzení a kde ho získat?
Zjednodušeně řečeno – pokud se jedná o smlouvu, kterou využijete jako podklad pro vklad do katastru nemovitostí (což kupní smlouva je), ověřený podpis budete potřebovat. Bez ověření vám návrh nebude zamítnut, ale všichni účastníci řízení se budou muset osobně dostavit na katastr, aby prohlásili, že jsou podpisy opravdu zúčastněných stran.
Ověření tedy potřebuje pro kupní smlouvu – jak pro podpis prodávajícího, tak i pro kupujícího. V případě, že koupi financujete hypotékou, budete potřebovat ještě ověřit 2 vyhotovení zástavní smlouvy, jedno pro katastr, druhé pro banku.
Úřední potvrzení podpisu můžete získat na obecním úřadě, v Czech POINTu nebo u advokáta či notáře. Za ověření zaplatíte správní poplatek stanovený zákonem, který je 30 Kč za jeden podpis.
K ověření podpisu budete potřebovat pouze předmětnou listinu, v tomto případě kupní smlouvu a občanský průkaz či případně pas. Samozřejmě je potřeba i vaše osobní účast.